Wednesday, May 27, 2009

Humour

imagine yr dick inside a box?





yeah i loike it

Tuesday, May 26, 2009

Helmi Kamarudin


~`This picture shows that a vandalisme had happened.
This is why you should avoid people aged 18 and above playing children toys inside your house.

Peace be upon you.

Lot, Keme, Kamal at Khamarul's.

Monday, May 25, 2009

Nor Hezrizat

He was one of my best childhood friend. I was all alone in standard one of Sekolah Kebangsaan Air Baruk, Jasin Melaka. At that time, I lived with my grandparents, both were sweet and nice. I cant speak malay fluently and I cannot get many friends. In the middle of recess period, he walked to me and said

Hi, nama saya Nor Hezrizat. and he smile and offered a handshake. I was frowned. ngeeeee
Since that day, we played together and we also were punished standing on chairs because playing at the back of the class. I left the school at standard 2 and I cry, a real tears, because i am leaving my best friend. sobs.

There was a phone conversation between me and owlet. She said about AimanmdJelas(meyem) is there at Penang, and all of sudden, I laughed, the memories with me and him all came back of nowhere.
Meyem and Duran during ED comp form 3.
He is a close friend. We were in the Archery team since Form 1. We were the best because the passion towards the sport itself. Since form 1 we already trained by using compound bow not a wooden bow. He was the captain of four. We won a lot of competitions, district, state and also National circuit. Since now, i am not sure whether we were talented or we just very highly motivated because the training was at Sekolah Seri Puteri.ngee~.

Aiman was a future prodigy for SAS. He is very smart and shows the leadership during early years at SAS. He was our batch-leader and future head boy. Maybe, if you can remember of his face on the E-Siswa cover page. Yes, he is very handsome, good-looking. lengchai meh. (im not a gay)

Something happened to him. All i can said that at that time, he was distracted. Maybe, lust. You see, if somebody got all the power and popularity, they will turn into a totally different person. During form 4, he was in the top-notch class, 4 Bestari, where brilliant people like Wafi, Kn, Ucop, afiqanua,lot,haikal,aripzahlan,ash,izi were there. But, mostly during the school period he was not at class. You knw aite, honeymoon yr. But, his attendance was critical. In one month, you can only see him twice or thrice, and also during exams he will showed up and scored very well. Yeah, when every people were looking for him, he was not there. When i saw him at dorms, we will smile at each other and have a pep talk.


So, he was expelled from the school because of one stupid case. Yes a very silly ones. Everybody was very sad. Its like seeing a brother of yours is going away forever. Me, i did not know what I am feeling. We were very close during at the beginning but we were very distant during form 4.
I am not crying like everybody at that time and also the time when I was leaving hezrizat. Yet, i felt pain inside of my heart. It feels like something was not going right. i want to cry like others but i cannot. I want to share my pain but there were nobody.

Now i realized, as we grow older, we learned to control feelings and emotions, we learned to hide our pain. Actually, we learned to suffer. By suffering, we try to be optimistic so that maybe in future there will be a better living. That is life. Which i can derive it as Life=Suffer.

Kimiey during ED in form3. So sexy mamah.
Once and forever close and best dudes. Kucai, Wafi, Kamal and Lotfi.
Adios amigos ^_^


Saturday, May 23, 2009

Shake Well Before Serving


High Vit A,C and E. Yeah. I like it very much. Plus with orange sacs. MMM........Yummy. I just enjoyed one while im blogging. 2 words. Ho LIaO. Yet, I have this [=---------,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,m³;2433(my cat step on the keyboard)
problem when im entering anything that is sour-based taste in my mouth. It makes me feel like
UARGHHHH "NGENGOGOENG, massssaaaaaaaaammmmm!!!".

Last night, I was from a farewell meeting for a friend at Shah Alam Bandar Anggerik, One Utama, Kota Kemuning and Sunway, Subang. It was fun meeting with Betik(MRAZih), Keme and Lot. We watched movies and hangout. It was hilarious too watching angels and demons while making jokes about the movie itself and we were covering our faces when the show was over because people were staring at us with unlikeable expression. A big smile for me a big humilliation for my pride.

As we were on the way back to the parking lot, saw Naim Azuz(warriors) with his girlfriend. Then keme was enquiry us something
Weh, die ni bukan nerd ke dulu, slekeh je. Ko tgk awek dia weh.hensem kot. awek die lagila. pergh 8 kot.
Haha. now look at us keme. Not handsome as him. NO lengchainess, no aweks 8 macamtu. I suddenly thinking that people changed. Yes, i do remember that he was one of the most alim in school. Seeing him fasting mostly everyday. Reading quran is one of his habit. A bookworm should i say. Walking with a big hunchback. Seeing him now with his girlfriend, holding hands, like a romantic couple, dating at one utama, making me feel unease. Uneasiness is because i am afraid that people that are close to me will change and i might be changing myself. What to do, what to do.

Later at night, lot, keme and me were at Sunway. I watch the time when we arrived there. Darn, its 11.15 p.m. and we did not buy our tickets for the movie yet. So, we were running at empty aisle like a group of stupid and carefree dudes heading to the cinema. There was a lot of styles, usain bolt, david beckham castrol running, ketam running, walking and running, a winning run and my favourite, running then stop and panting all alone helplessly(like keme). Then we bumped into another two warriors, bighead and castelo. Castello did an earpiercing at his left ear while Bighead dye his hair into yellowish gold. We, handshake, chat a little and chow. Must buy the tickets fast. In my mind, while running to the counter, i have this thought that, yes people do change.

This kakak was smiling at us, after a long queue,
yes, cerita apa adik. Akak kasi NATM2 3 ppl. Oh seat sepah2 la dik. Hmm. Cerita ICAC laa. Yes, cantonese movie entitle I corrupt all/a cop. I dont sure lah.

It was a fine movie. With no hero, heroin and a no cliche ending. A type of movie where people like me and gang, malays, have to watch. Yes, we were seated in front of all chinese audiences and making problems and irritating others were our duty. 4.0/5.

Can you imagine while watching a movie, then suddenly a guy that seat at the most front of all the people is answering a phone call. The phone call was answered with a loud and monotous voice, with the word projection can be heard one by one. What usually the people at the back will do to make this person stop from irritating others watching movie?, Yes, throw him the pop corns. For sure the guy will stop. But, the guy will not easily giving up. His tactic was simple but victory is guarantee. He finished answered the call and talking to his friend with a clear voice,
Weh, mak aku call oh tadi, die kata bapak aku masuk hospital oh. With a sad tone.
The people whom threw the popcorn to him will feel guilty. The person that ansewered the call, satisfaction. Mood in cinema turns into dull and gloomy. lol.

At3, I was at asiba with lotfi, accompanied him to finish filling the empty blanks in the UIA form. There was confusion, dilemma and frustration. I am guiding him in the selection to enroll into any clubs for his side activities. The choices given, recreative club, geology, silat cekak malaysia, silat cekak hanafi, silat gayung, taekwondo, karate do and etc. he said he want to be low profile there. I told him to chill because there were nobody wants to force him to riadah and he can melendir like old times.
KO tau, abg aku dulu kene paksa kot main tenis. Fuck wey.
Then, are there any opt left? He said if there was a nightlife club, he will tick there. Lol.

I went back at 4. Have a good sleep and then woke up at 8 in the morning. A bright new day. ngee~









Saturday, May 16, 2009

Senior Ramon

Hah, wtf! i have little precious time now! So so so limited time. I am very very desperate. OMG!

What to do, what to do. What to do!

Srry PPL!

Sleepy now. So im done. Time'sup!

ZZZZZZZZZZ.

Thursday, May 14, 2009

Yuri Zhirkov

PPSMI
apa itu PPSMI?
entah....adelah....urmsss....biarlah......

Pembelajaan dan Pengajaran Sains dan Matematik dalam Bahasa Inggeris
Saya masih ingat beberapa bulan yang lepas. PPSMI sana. PPSMI sini PPSMI situ. BAGUS ke tak. Benefit ke x. Jika dulu isu ini sering diperkatakan oleh semua pihak tidak mengira peringkat umur dan bangsa, apa sudah jadi sekarang? Saya kian pelik dan hairan pabila isu ini hilang ibarat ditiup angin kencang sehingga tiada sisa-sisa. Mungkin kerana tiada publisiti? Mungkin isu ini telah sengaja ditutup oleh pihak-pihak tertentu? Mungkin isu ini telah "dialih topik" ke isu lain yang lebih semasa. Dari sudut pemerhatian saya, saya boleh merangka pelbagai konspirasi mengenai hal ini kerana pihak-pihak yang tertentu masih melengah-lengahkan masa, berdolak-dalih, merugikan bangsa dan negara.

PANDANGAN sudut Kamal Lazi,

OK, apa yang saya ingin menaip di sini harap pembaca dapat menjadi seorang profesional kerana mungkin ada yang tersinggung dan ada yang mwnyokong secara radikal. Ini terpulang kepada hak individu kerana hak saya ialah menaip perasaan dan isi minda dan hati saya dalam blog saya.

Setelah berfikir sedalam-dalamnya, saya dengan ini sekeras-kerasnya menentang PPSMI atas ulasan-ulasan berikut dan pandangan beberapa pihak setelah dinilai oleh diri saya sendiri.

Saya merupakan antara bahan eksperimentasi kerajaan dimana saya dan beberapa batch yang telah mempelajari Sains dan Matematik dalam bahasa Inggeris. Pada mulanya saya berasa bangga kerana dapat memperbaiki penggunaan bahasa inggeris dalam istilah sains dan matematik secara mendalam. Tambahan pula, saya amat bangga kerana adanya rakan-rakan yang tidak boleh bertutur dalam bahasa Inggeris mendapati mereka mempunyai keyakinan yang tinggi untuk bertutur dalam bahasa Inggeris kerana persekitaran yang memaksa mereka bertutur dalam bahasa tersebut. Jika ditanya oleh wartawan-wartawan tentang pendapat pelajar sekolah mengenai isu ini, mereka semestinya setuju dan menyokong PPSMI kerana mereka mendapati belajar dalam bahasa inggeris lebih mudah. Dan ada lagi satu sebabnya, secara jujurnya saya cakap, mereka dapat membangga diri berlagak seperti orang putih seperti mengikut trend mereka dan bertutur dalam bahasa mereka dengan ini mereka dapat mengemaskini gaya-gaya barat dan sebagainya.

Dan dengan ini saya mengaku saya ialah seorang yang naif, bodoh dan sengal.

Saya tidak sedar yang saya hanyalah antara orang-orang yang dijadikan "tikus makmal" oleh pihak kerajaan sebagai bahan ujikaji keberkesanan PPSMI. Sama seperti orang lain tidak sedar. Hal ini kerana sepanjang saya mempelajari PPSMI, saya hanya ingat bahawa PPSMI ni memberi kelebihan kepada saya kerana boleh bertutur dalam bahasa inggeris dengan lebih mantap, dapat mempelajari perkataan-perkataan sains dengan lebih tepat dan mudah. Pada hakikatnya, saya tidak sedar bahawa saya telah menghakis peluang saya untuk memperkayakan bahasa ibunda sendiri. Yelah, bayangkan, sampai dalam kelas bm pon peribahasa pon tercangak-cangak nak paham. Bile cikgu bM ehem ehem(lol) dah bersuara

"Itulah kamu, belajar dalam bahasa Inggeris sahaja, cikgu dah nak putus harapan dah nak ajar bahasa melayu ni, buat kerja tanak, homework panitia BM sikit sahaja, subjek lain semua banyak. Agaknya semua tak nak A1 dalam BM kot."

Jadi, saya pun terfikir, mentaliti pelajar-pelajar sekarang sudah diubah kerana PPSMI. Mereka memandang enteng Bahasa Ibunda yang menjadi menjadi identiti bangsa kita. Semua orang tahu Bahasa Melayu pernah dijadikan bahasa lingua franca. Hebat tuh.! Jadi sekarang apa yang kita dapat lihat ialah pemuda iaitu pemimpin masa hadapan tidak lagi mempunyai identiti bangsa dengan mengatakan bahawa sungguh bagus PPSMI.

Mungkin masih ada yang masih terpinga-pinga mengenai identiti bangsa yang saya katakan sebelum ini. Kita dapat lihat banyak negara-negara hebat, maju, cemerlang, terbilang semuanya mempunyai identiti masing-masing. Malaysia juga sebagai negara maju seringkali mengambil negara-negara cemerlang ini sebagai contoh dan pedoman untuk membangun sehingga maju seperti mereka. Duduk sama rendah, berdiri sama tinggi.

Jadi, jika itu cara kita untuk terus maju, saya mengambil contoh negara German, Perancis, Jepun dan Israel. Mereka mempunyai budaya tersendiri dengan sejarah negara tersendiri. Yang paling penting mereka juga mempunyai bahasa pengantaraan mereka sendiri. Negara-negara berikut secara praktikalnya menggunakan bahasa mereka dalam kehidupan seharian. Saya melihat rancangan dengan kadar yang rawak telivisi di Astro siaran "travel and living" dari negara-negara tersebut, seringkali melihat papan-papan tanda mengekalkan bahasa identiti mereka sendiri.

Tambahan pula, jika kita lihat ahli sains dan matematik sudah tidak dapat dibilang oleh jari saya. Sudah tentu, ahli Sains dan Matematik asalnya dari Malaysia belum ada seorang pon yang berjaya mendapati Hadiah Nobel, tetapi ini bukan kerana bahasa. Sebab saya telah menteliti dan mengikut perkembangan orang lain yang mengatakan pemenang Hadiah Nobel dimenangi oleh orang yang mempelajari ilmu-ilmu dalam bahasa mereka sendiri. Ilmu yang mereka pelajari dari sekolah rendah menggunakan bahasa ibunda mereka sendiri. Jadi, kita tidak boleh membuat andaian jika kita menggunakan bahasa asing sebagai medium pembelajaran dapat kita terbit seorang pemenang nobel. Ini bukanlah kayu ukurnya!.


Kemudian, saya terbaca blog seorang anti-ppsmi yang sungguh radikal, dengan hujah yang kuat dari sudut undang-undang. Katanya, kedudukan bahasa Melayu sebagai Bahasa Kebangsaan telah diperuntukkan dibawah Perkara 152 perlembagaan persekutuan. Di bawah Perkara ini juga terdapat fasal 1(a) dan (b) dimana membenarkan pengajaan dan pembelajaran bahasa-bahasa lain asalkan ia tidak dalam konteks kegunaan rasmi. Jadi, selama ini, kita dapat lihat sesetengah pihak telah mewujudkan dasar dan undang-undang tertentu yang berlawanan dengan peruntukan dan amalan perlembagaan. Dengan ini dapat mewujudkan persoalan yang sangat serius mengenai kesahihan perlembagaan kita. PPSMI diguna pakai secara rasmi. Betentangan dengan perlembagaan. Ini seharusnya tugas hakim negara yang telah dilantik untuk mempertahankan perlembagaan negara dengan adilnya.

Jadi memang benar, saya tidak dapat menyangkal bahawa peluang untuk rakyat Malaysia untuk mempelajari bahasa asing amatlah terhad.Tapi dengan mengendahkan bahasa Melayu dan memartabatkan PPSMI bukanlah caranya. Dari pandangan saya sendiri, pelajar-pelajar dari sekolah bandar mempunyai keupayaan untuk memahami ilmu-ilmu tersebut. Tetapi saya mengatakan pelajar-pelajar dari sekolah luar bandar. Kita selalu berfikir siapakah orang Malaysia: jawapan : kaum melayu, cina dan india. Kita terlupa, satu kaum, warga bumiputera juga, orang asli namanya. Saya merupakan seorang volunteer Petrosains dan kami diterapkan untuk mereka keindahan "creating wonder" didalam semua orang untuk mereka menanam minat terhadap bidang sains dan teknologi. Sewaktu orientasi volunteer, saya mendengar cerita dari Abang Mozek dan siapa-siapa staff petrosains mengenai program oureach dimana tugas mereka adalah untuk mengenalkan kepada orang-orang asli mengenai teknologi dan sains. Secara jujurnya saya cakap, orang asli ini mempunyai tahap akademik yang sungguh rendah. Kehidupan mereka berasaskan tradisi nenek moyang. Jika hendak ke sekolah itu, kalau dapat muncul di sekolah kira guru-guru pon bersyukur. Itupon kalau muncul pagi-pagi sampai rehat sekolah kembali lenggang. Jadi, cuba kita bayangkan, bagaimana kita boleh harapkan PPSMI ini dapat memberi peluang, membuka pintu kepada semua rakyat Malaysia untuk memahami bahasa Inggeris dengan lebih mendalam jika kita tahu betapa susahnya buat oang asli untuk mempelajari sesuatu yang asing bagi diri mereka tambahan pula mereka seorang yang sensitif, pemalu dan segan.

Jadi saya membuat analisa dari aspek lain dimana, kebanyakan orang yang menyokong terdiri daripada golongan ibu bapa berbangsa cina dan india dan mereka amatlah menyokong tindakan Muhyidin dimana PPSMI ini ditangguh untuk uji kaji selama 25 tahun. Alasan mereka senang, supaya anak-anak mereka yang tidak mendalami bahasa melayu, dan memikirnya sebagai kelebihan buat anak-anak mereka supaya cemerlang dalam peperiksaan. Habisnya 25 tahun akan datang mereka sudah berasa lega kerana anak-anak mereka yang hanya berbahasa inggeris di rumah sudah berjaya dan bekerjaya besar dan mereka dapat bersenang-lenang.Tetapi, mereka tidak fikir bagaimana dengan cucu-cucu mereka? generasi-generasi berikutnya. Apa pula yang berlaku kepada sarjana-sarjana yang telah graduasi di universiti-universiti pada waktu ini. Mereka mempelajari sains dan matematik dalam bahasa melayu. Tidak ada peluang lagi untuk mereka? bekerja? Apa pula kita dapat katakan kepada SAKTI badan yang bersusah payah menukar perkataan sains kepada bahasa Melayu? dari sejak tahun 70 an lagi. Sia-siakah kerja mereka?

Senang kata, jika kita ingin mendalami ilmu orang lain janganlah dilupakan ilmu bahasa kita. Dimana ada usaha disitu ada jalannya.

Sudah puas saya membebel. Saya harap dengan adanya cebisan yang saya tulis ini dapat membantu diri saya dan rakan-rakan jelas mengenai seriusnya isu PPSMI ini dan bukanlah sekadar untuk menjadi modal kebanyakan orang supaya mereka dapat berkata lebat tetapi tidak membantu dalam apa pun. Mereka hanya mampu berkata-kata.

Sekian, terima kasih.



Monday, May 11, 2009

Al Farazel

Buat nama nya di tajuk itu, jangan teruja terlebih2. Kerana anda adalah beruang.

So, saya mula berfikir tentang masa depan diri ini kerana satu hari bermuhasabah diri memberi manfaat kepada diriku. Saya ditawarkan ke Universiti Malaya bukanlah di Universiti Malawi seperti yang digemburkan sesetengah pihak ke jurusan Asasi Sains Hayat. Orang ramai berkata orang hebat-hebat sahaja pergi ke UM. Sehingga sekarang saya masih tidak mengerti sama ada itu pujian ataupun pangkahan. Okay tidak mengapa, jadi hari ini saya mendapat surat dari UM dan setelah berfikir panjang dan panjang dan panjang. Saya membuat keputusan untuk masuk ke sana dan terus mengisi borang2 tersebut kerana takut dimarahi oleh ibu bapa yang suka marah tidak bertempat.

Setelah bermain futsal pada hari semalamnya bersama-sama rakan alam shah, saya mendapat tahu yang betik aka naldow! dan apel alfarazel akan menyertai saya di Kediaman 12 UM. Jadi saya berfikir mungkin ini berkat dan rahmat. Namun, Allah tidak akan memberi rezeki begitu sahaja kepada diriku kerana Nik Izany jugak akan menyertai ke UM untuk pengajian yang sama sperti diriku. OH, ku berharap dapat bersabar dengan kehadiran dia disana.

Aku berbual bersama-sama apel alfarazel di YM dan kami tidak sangka pakatan beruang2 akan dapat bersama di bumi UM.

kamall azizs (5/11/2009 10:57:34 PM): weh beruang
Muhammad Ikram Ab.Rahman (5/11/2009 10:57:40 PM): pe?
kamall azizs (5/11/2009 10:57:45 PM): haha
kamall azizs (5/11/2009 10:57:46 PM): ngaku
Muhammad Ikram Ab.Rahman (5/11/2009 10:57:52 PM): haha.
Muhammad Ikram Ab.Rahman (5/11/2009 10:57:59 PM): ko beruang gak..
kamall azizs (5/11/2009 10:58:04 PM): ko nik
Muhammad Ikram Ab.Rahman (5/11/2009 10:58:05 PM): haha..
kamall azizs (5/11/2009 10:58:08 PM): brother bear
kamall azizs (5/11/2009 10:58:12 PM): aku beruang ape lak
Muhammad Ikram Ab.Rahman (5/11/2009 10:58:17 PM): persatuan beruang beruang bersatu..
Muhammad Ikram Ab.Rahman (5/11/2009 10:58:23 PM): polar bear..
kamall azizs (5/11/2009 10:58:28 PM): ko ape ?
Muhammad Ikram Ab.Rahman (5/11/2009 11:00:00 PM): aku panda..
kamall azizs (5/11/2009 11:00:04 PM): haha
Muhammad Ikram Ab.Rahman (5/11/2009 11:00:04 PM): nik sunbear..
kamall azizs (5/11/2009 11:00:14 PM): sial
kamall azizs (5/11/2009 11:00:16 PM): haha
kamall azizs (5/11/2009 11:00:21 PM): aku gtau die kang
kamall azizs (5/11/2009 11:00:23 PM): cuak ko
kamall azizs (5/11/2009 11:00:26 PM): kene cakar
Muhammad Ikram Ab.Rahman (5/11/2009 11:00:31 PM): haha.
Muhammad Ikram Ab.Rahman (5/11/2009 11:00:39 PM): weyh..aku adde kuku gak..
Muhammad Ikram Ab.Rahman (5/11/2009 11:01:04 PM): tapi nasib baek aku herbivor..
Muhammad Ikram Ab.Rahman (5/11/2009 11:01:17 PM): korg ar omnivor kowt..
kamall azizs (5/11/2009 11:01:34 PM): hotakko
kamall azizs (5/11/2009 11:01:37 PM): ko makan semut
kamall azizs (5/11/2009 11:01:44 PM): sngal x tentu pasal

haha, akupun tidak sangka aku terjoin dalam pakatan beruang-beruang zaaba nih. Jadi, betullah kata orang ada hikmahnya tidak dapat tawaran biasiswa dimana2. Haha. Telah ku lawati UM asasi disana. Yang paling ku gemari ialah terdapat pusat renang disana yang berdekatan dengan kediaman ku. Haha. Indah. Syukur Alhamdulilah.

Jadi pada mulanya saya tidak menyangka apel alfarazel akan masuk ke sana kerana perbualan beliau yang amat keling dan sukar difahami.

kamall azizs (5/11/2009 10:47:03 PM): alfarazel
kamall azizs (5/11/2009 10:47:07 PM): weh UM kan
Muhammad Ikram Ab.Rahman (5/11/2009 10:47:11 PM): hahah..
Muhammad Ikram Ab.Rahman (5/11/2009 10:47:20 PM): x ar..
kamall azizs (5/11/2009 10:47:26 PM): habis?
Muhammad Ikram Ab.Rahman (5/11/2009 10:47:57 PM): limkokwing..
Muhammad Ikram Ab.Rahman (5/11/2009 10:48:02 PM): modelling..
kamall azizs (5/11/2009 10:48:30 PM): bapok gemok
kamall azizs (5/11/2009 10:49:36 PM): muka ko nak attitude skit
Muhammad Ikram Ab.Rahman (5/11/2009 10:49:45 PM): la~
Muhammad Ikram Ab.Rahman (5/11/2009 10:49:49 PM): xcaye la..
Muhammad Ikram Ab.Rahman (5/11/2009 10:50:43 PM): siap dpt scholar lagi..
Muhammad Ikram Ab.Rahman (5/11/2009 10:51:05 PM): biasiswa limkokguen..
kamall azizs (5/11/2009 10:51:17 PM): aku igt limgohtong
Muhammad Ikram Ab.Rahman (5/11/2009 10:51:17 PM): adik limkkokwing..
kamall azizs (5/11/2009 10:51:23 PM): blaja kat genting
Muhammad Ikram Ab.Rahman (5/11/2009 10:51:24 PM): hahah..
Muhammad Ikram Ab.Rahman (5/11/2009 10:51:35 PM): curse pe?
Muhammad Ikram Ab.Rahman (5/11/2009 10:51:52 PM): pngurusna perjudian ek?
kamall azizs (5/11/2009 10:53:06 PM): hah
kamall azizs (5/11/2009 10:53:08 PM): anak haram
kamall azizs (5/11/2009 10:53:16 PM): pengurusan cable car dan tiket dahlah
Muhammad Ikram Ab.Rahman (5/11/2009 10:53:31 PM): haha..

Pada mulanya ku menyangka juga dia akan kesana. Tetapi baru ku sedari Apel hanyalah apel dan akan sentiasa apel. Lawaks sungguh. Kami bertaip-taipan sambil berbicara tentang nik izany. Apa yang harus dilakukan. Langkah2 berjaga2. dan pelbagai lagi.

Muhammad Ikram Ab.Rahman (5/11/2009 11:02:47 PM): oww..
Muhammad Ikram Ab.Rahman (5/11/2009 11:03:32 PM): weyh.. ko da dapat surat?
kamall azizs (5/11/2009 11:03:36 PM): dah
kamall azizs (5/11/2009 11:03:39 PM): ko?
Muhammad Ikram Ab.Rahman (5/11/2009 11:03:41 PM): asal nik x dapat..
Muhammad Ikram Ab.Rahman (5/11/2009 11:03:48 PM): die kn duduk ngan ko.
kamall azizs (5/11/2009 11:03:52 PM): bngok die xtekan yes kat website
kamall azizs (5/11/2009 11:03:55 PM): hah
Muhammad Ikram Ab.Rahman (5/11/2009 11:03:58 PM): aku dah..
kamall azizs (5/11/2009 11:03:58 PM): duduk ape?
Muhammad Ikram Ab.Rahman (5/11/2009 11:04:10 PM): die kan tinggal ngan ko..
kamall azizs (5/11/2009 11:04:15 PM): mana ada
Muhammad Ikram Ab.Rahman (5/11/2009 11:04:16 PM): asal dapat lambat plak..
kamall azizs (5/11/2009 11:04:20 PM): ntah dia
Muhammad Ikram Ab.Rahman (5/11/2009 11:04:22 PM): hehe..
kamall azizs (5/11/2009 11:04:29 PM): UM cam nk tapis last minit
kamall azizs (5/11/2009 11:04:30 PM): kot
kamall azizs (5/11/2009 11:04:36 PM): die second intake
kamall azizs (5/11/2009 11:04:39 PM): ahahahah
Muhammad Ikram Ab.Rahman (5/11/2009 11:04:45 PM): haha..

So, diakhir perbualan apel alfarazel memberi tahuku yang dia akan test JPJ pada besok harinya. Semoga die berjaya. Aminn......

Muhammad Ikram Ab.Rahman: weyh..
Muhammad Ikram Ab.Rahman: aku nk tido.
Muhammad Ikram Ab.Rahman: esok ade jpj..
Muhammad Ikram Ab.Rahman: doakan aku..
kamall azizs: amin
kamall azizs: ko berjaya
kamall azizs: buat cam fat and fuirous skit
Muhammad Ikram Ab.Rahman: haha..
kamall azizs: kompem lulus
Muhammad Ikram Ab.Rahman: bley ak drift..
kamall azizs: tunjuk star
Muhammad Ikram Ab.Rahman: haha..
kamall azizs: die kasi ko lesen lori nnt
Muhammad Ikram Ab.Rahman: hahah..
Muhammad Ikram Ab.Rahman: jgn bagi lesen bawak kete kabel sudah.,.
Muhammad Ikram Ab.Rahman: ok la sahabat..
Muhammad Ikram Ab.Rahman: assamualaikum..
kamall azizs: okis beruang
kamall azizs: waalaikumsalam
Muhammad Ikram Ab.Rahman: haha..


Jadi, kepada sesiapa yang bakal ke UM. Berhati-hati dengan kelibat beruang-beruang di sana.
Selamat tinggal~ arigatou toucehtouceh!

Norsultan Tulyakbay

Merujuk kepada perkara di atas,

buat sesiapa mengenali orang yang bernama sedemikian, kita didalam minda yang sama.

OH,

Teringat pula apa yang telah berlaku pada minggu lepas. Yah Yah, aktiviti2 berlainan setiap hari membuatku terasa letih, pilu dan tidak terurus. Setiap hari ada sahaja agendanya dan aku mula berasa jika kita terlalu bebas dan mengikut kehendak hati,wang kita akan mula kering dimana seseorang akan meletakkan dirinya dalam status "pokai". Ya, itulah diriku pada minggu lepas dan minggu sebelum itu. aduh. :p POKAI

OH,

Sejak pada hari aku menonton cerita YESMAN dipanggung, aku telah meletakkan satu nekad pada diriku untuk meniru dan mencuba perkara2 yang dilakukan JIM CARREY kerana hendak membuktikan bahawa orang YESMAN adalah seorang yang wujud. Aku pun bertindak menjadi seorang yesman sejak hari itu. Ya, memang seronok untuk melakukan semua perkara 2 yang pada fikiran orang biasa sebagai aktiviti seorang yang tidak bertanggungjawab, tidak bermoral dan tidak bijak. Tetapi, ku sedari setiap orang mempunyai limit dia tersendiri. Aku mula mengelak daripada tanggungjawab, keluarga, diri sendiri, dan perasaan rakan-rakan yang mengenaliku. Serta aku mula terfikir perbuatan yang ku lakukan kadang-kadang menyiksa diri sendiri dan seperti terpaksa ibarat tidak ikhlas. Tidak komprehensif.

OH,

Hari ini ku membuat satu desisi dimana aku akan berada dirumah sepanjang hari dan cuba merehatkan diri sambil bermuhasabah diri.

Ku mula berfikir sejenak. Sat. 5. 4. 3. 3. 2 stgh. 1

OH!


~puisi sayuti harams by Kamal Lazi

Wednesday, May 6, 2009

Abdullah Razak Baginda

Huh?

anyway, kebarangkalian untuk saya menulis dalam blog sangatlah rendah. Jadi saya terpaksa membuat sesuatu untuk mencekalkan diri menulis didalam blog ini. Jadi, saya mengambil keputusan untuk mendengar bunyi MSN yang berbunyi2 dan YM yang berting-tong2 sambil fokus untuk menaip.

Ok. Sebenarnye saya telah dinasihatkan oleh seseorang yang amatlah saya segan nak cakap dalam blog ini kerana penggunaan english yang cam cina dan perkataan-perkataan kesat sepanjang saya menulis post di bulan April. Oleh kerana itu, saya minta maaf dan harap maaf kepada yang tersinggung dan hanya mampu berkata dengan jujurnya saya tidaklah sesempurna mana seperti nama KAMAL yang bermaksud sempurna. AMPUN!

Jadi, untuk mengisi kebosanan di tengah malam, saya ingin menceritakan kehampaan saya terhadap satu sukan yang digemari ramai. Bolasepak!. Telah saya berchatting dengan Hilmi, rakan saya yang agak rapat yang kami mempunyai idea dan pendapat yang sama bahawa sukan ini sebenarnya merupakan isu yang amat besar dalam kalangan manusia. Jadi perbualan berikut merupakan perkara sebenar yang berlaku setelah Arsenal dibolosi 2 gol oleh pemain Man United.

gambut2 Abu Shamsi: BZ WITH?
kamall azizs: xde ape
kamall azizs: aku cam sian
kamall azizs: kat ko
kamall azizs: mengharap
gambut2 Abu Shamsi: LEKSSS
kamall azizs: tapi xnak ah pangkah
gambut2 Abu Shamsi: LEKSSS
kamall azizs: mmber
gambut2 Abu Shamsi: ok3c
kamall azizs: so buat2 bz
kamall azizs: dah ditakdirkan
gambut2 Abu Shamsi: leksss
kamall azizs: tu ah
kamall azizs: aku nk tuka sport la
kamall azizs: tgk tennis ke
kamall azizs: golf ke
kamall azizs: wrestling
gambut2 Abu Shamsi: tol2x
gambut2 Abu Shamsi: bola cibai
gambut2 Abu Shamsi: ley wat gado
gambut2 Abu Shamsi: hahahah
kamall azizs: bukan ah
kamall azizs: asik2 aku sokong team ni
kamall azizs: kalah je
kamall azizs: aku rasa wrestling the best
gambut2 Abu Shamsi: ll
gambut2 Abu Shamsi: lol
gambut2 Abu Shamsi: behenti semue
kamall azizs: aku suka JBL dow
gambut2 Abu Shamsi: ak elen
gambut2 Abu Shamsi: x berabis
gambut2 Abu Shamsi: ngn JBL

JBL

Haha. Untuk pengetahuan anda saya baru sahaja terminat kepada seni ahli gusti di telivisyen. Ahli gusti yang saya tonton antaranya ialah JBL. Dia merupakan seorang ahli gusti yang kelakar kerana tubuh badannya tidak lengkap dan sasa seperti penggusti lain. Tambahan pula, JBL mengingatkan saya terhadap rakan seperjuangan memanah saya di sekolah ketika muda dahulu. Arief bin Huzir. Beliau kini di Sarawak dan menetap di sana. Beliau mempunyai personaliti yang agak lebat, optimistik dan mempunyai gurauan yang sangat ganas. Di sekolah dahulu kami memanggilnya JBL dan bogell. JBL bermaksud John Breast Layutt dan ianya sangat kena sekali dengan susuk tubuh badan beliau. Saya rasa kini beliau tidak lagi JBL kerana sekarang beliau berada dalam pasukan ragbi sarawak dan saya amat bangga dengannya. Bukan kerana apa, kami merupakan partner memanah yang hebat sehingga terlepas anak panah ke kawasan menyidai pakaian di SSP sewaktu latihan disana. Dan juga arwah coach mula bising, "Wey Lanun! apa ko buat ingat aku tak nampak! Ko pandang apa!, baju dalam perempuan ke target bud! Lari 8 round pastu amek arrow tu". Haha, kata-kata coach itu masih terngiang-ngiang di dalam kepalaku pabila ku teringat kembali memorabilia lama. Kami berdua berlari 8 pusingan trek di SSP dan pada waktu itu sangat indah pabila pelajar2 disana mula beriadah dan kami berdua membuat muka segak dan control. Bak kata fotografer model "OK muka attitude. SNap. 1 lagi muka attitude. snap!. Attitude lagi. Snap!." haha. Rakan ku JBL dan diriku hanya mampu tersengih dan membuat muka gatal dan sangap. Orang kata pasukan memanah paling best. Sebab dapat cuti mata. Haha. Memang tepat sekali tujuanku untuk masuk kelab memanah dan berlatih dengan hebat kerana ingin mencari keindahan alam.Pasukan ex-Memanah SAS ketika jamuan di Chicken Hartz
dari kiri Nik Izany(sub), Mayhem(capt), Kamal,Ah Seng(vice),Bogel(JBLsaya).



Dibawah saya itulah JBL



Ok, sampai situ sahaja cerita dapat saya kongsi. Minggu ini agak busy sebagai seorang kamal jadi sehingga ke post yang baru.

Salam Sejahtera ^-^!