free counters

Monday, May 11, 2009

Norsultan Tulyakbay

Merujuk kepada perkara di atas,

buat sesiapa mengenali orang yang bernama sedemikian, kita didalam minda yang sama.

OH,

Teringat pula apa yang telah berlaku pada minggu lepas. Yah Yah, aktiviti2 berlainan setiap hari membuatku terasa letih, pilu dan tidak terurus. Setiap hari ada sahaja agendanya dan aku mula berasa jika kita terlalu bebas dan mengikut kehendak hati,wang kita akan mula kering dimana seseorang akan meletakkan dirinya dalam status "pokai". Ya, itulah diriku pada minggu lepas dan minggu sebelum itu. aduh. :p POKAI

OH,

Sejak pada hari aku menonton cerita YESMAN dipanggung, aku telah meletakkan satu nekad pada diriku untuk meniru dan mencuba perkara2 yang dilakukan JIM CARREY kerana hendak membuktikan bahawa orang YESMAN adalah seorang yang wujud. Aku pun bertindak menjadi seorang yesman sejak hari itu. Ya, memang seronok untuk melakukan semua perkara 2 yang pada fikiran orang biasa sebagai aktiviti seorang yang tidak bertanggungjawab, tidak bermoral dan tidak bijak. Tetapi, ku sedari setiap orang mempunyai limit dia tersendiri. Aku mula mengelak daripada tanggungjawab, keluarga, diri sendiri, dan perasaan rakan-rakan yang mengenaliku. Serta aku mula terfikir perbuatan yang ku lakukan kadang-kadang menyiksa diri sendiri dan seperti terpaksa ibarat tidak ikhlas. Tidak komprehensif.

OH,

Hari ini ku membuat satu desisi dimana aku akan berada dirumah sepanjang hari dan cuba merehatkan diri sambil bermuhasabah diri.

Ku mula berfikir sejenak. Sat. 5. 4. 3. 3. 2 stgh. 1

OH!


~puisi sayuti harams by Kamal Lazi

0 remark/s: