free counters

Saturday, March 27, 2010

Wonderfool

Ini perkataan, paklan yang punya. Bila orang cakap benda yang begitu wonderful, dia akan cakap wonderfool.

Suma orang gelak. Lepas tu dia akan tanya apsal gelak.

.......................

Harini, ana punya hari tak macam enta. Ana punya hari wonderfool. Mengapa? Usah bimbang, usah resah, usah ragu. Ana story-telling detail punya.

Macam biasa ana bangun sharp 6.30 a.m. Haha, tapi sangat malas ana untuk bangkit. Melihat air muka natenih(bukan nama sebenar) masih mengalirkan air liur basi disisiku 0.0 dan tony(nama manja) masih berkubang di atas lantai, aku punyai motivasi untuk tidur lagi. Oh, tidak lupa iringan lagu tidur lagi Dr Andi Berlian Tanwil, sungguh mengasyikkan.

Ana, mcg bogam, " weh, enta punya talk pukul berapa?"
"900"
ana mengerti yang bogam kalau reply kepada budak laki maksimum hanya 3 letters sahaja. Yah, tak, haa, tkd, jom, lek, oke, cou(chow) dll. ana tengok cerita band of brothers pon dia cakap 0900. 4 kali tekan keypad. takpelah siapalah diri ana disisi bogam."E.M.O"tsk tsk.

Ceramah ilmiah, di dewan RAZAQ amat menarik. Mana tidaknya, consultant berbangsa Irish bercakap mengenai personalities mengundang minat ana untuk mendengarnya. Seperti ana juga yang berbangsa melayu dan acapkali dipanggil 't.y.p.i.c.a.l m.a.l.a.y' di dalam languasi melayu membuat muka tidak bersalah kerana lambat menghadirinya.

Penceramah pun ada menyelitkan unsur sindiran kepada mereka yang lambat. katanya

Katanya,
Time to malaysian ppl is like fluid....
ana suka yang itu, apabila melihat rakan-rakan ana membuat muka innocent seperti muka sahabat2 ana yang meminjam lab reports ana untuk dijadikan bahan rujukan katanya. Sperti hendak dijentik sahaja gigi-gigi mereka.

Jadi, kandungan ceramah ilmiah itu amat berkesan, membuat ana bermuhasabah tentang personaliti diri ana ini. Di mana kelemahan ana, kekuatan ana. Ana juga amat terkejut sekali apabila mengetahui f.a.c.t dimana kaum hawa boleh menjawab telefon dan menonton t.v sambil membaca buku.

Mesti rakan-rakan ana kecewa jika mengetahui perkara ini, kalau gewe2 mereka melakukan perkara sedemikian kepada sahabat2 ana. Mana tidaknya, balkoni tingkat 1 di belah dragonfruit farm farabi menyaksikan beberapa ekor ungka yang bergayut pada waktu malam hingga ke lewat pagi. Melahirkan emosi-reaksi-fantasi dan.... untuk diluahkan kepada yang tercinta dengan hanya mengharapkan tumpuan dan perhatian seikhlas hati dari mereka. Lantas, kesan tersebut menyebabkan 1 tali penyidai yang hanya boleh memikul 1 ungka pada 1 masa terputus 3. Tinggal lah 2 dahan sahaja untuk dapat ana menyidai pakaian ana di balkoni.

Ana punya personaliti majoritinya biru dan merah. Jadi ms, erks lupa nama, ms mat solih la mengatakan ana seorang schizophrenia(boleh diklik) kerana sering memikirkan tentang biru dan merah. Utamakan yang biru pesan missus solih kerana yang merah itu saga.

Apakah biru? dengan bahasa mudahnya ialah seorang nerd. Ya, ana suka yang itu diiring lagu white and nerdy by weird alyankovic. Munkin boleh jadi lagu didalam playlist ana dalam minggu ini.

Apakah merah? dengan kata lain seorang yang e.m.o didalam bahasa anglais nya.

Masakan bisa ana terkezut melihat keputusan personaliti ana kerana kata missus solih merah dan biru saling tidak komplemen katanya.

There is no right and wrong

Pesan missus solih, dengan ayat penyedap hatinya. Ana pun meredhai jika tuhan ingin melahirkan ana ini cacat seadanya, ana terima.

Lantas, aktiviti seterusnya ana diterapkan dalam kumpulan yang ana jarang sekali kenali, malah ana tidak pernah terfikir untuk merapati mereka. Pada mulanya suasana a.k.w.a.r.d menyelubungi semua orang. Geli hati ana didalam hati melihat situasi ini kerana sering berlaku di mana jua ana berada.

Weaknesses; siapa sharing, sharing angkat tangan?

Ana melihat tangan tangan yang beribu-ribu tangan di dewan itu masih dibawah. Ana mahu mengangkat tangan ana tapi ana malu jika orang lain mengetahui yang personaliti diri ana sebenarnya tidak suka berkongsi. Berkongsi lagu, cerita kesukaan, makanan kegemaran, warna pilihan, jenama pilihan dsb. Hanya dengan orang2 tertentu sahaja yang ana boleh terima untuk dikongsikan interests yang sama.

Dengan hati yang berat, ana mengangkat tangan ana. . . . . . . . . .
. . . . . . .pandangan sinis yang penuh dengan benci dan jelek itu terukir dari wajah-wajah ahli kumpulan ana.

Ana menurunkan kembali tangan ana dengan pantas dan menunduk ke arah lantai.

Ceramah diakhiri dengan jayanya dan semua beredar.

.............................................................................

Ana sedang berjalan pulang ke farabi. Di sisi ana, bogam, sedang rancak mengutuk dengan paklan dengan h.a.i.r.s.t.y.l.e nya yang baru. Bogam; Hensem orangnya, tapi perangai serupa siamang. Tidak sama sekali dengan keupayaan IQ nya yang hanya di paras lutut. (HAHAHA).

Sedang nahnu hendak memasuki di gate B terlintaslah beberapa orang dimana di KMS kami panggil golongan naqib. golongan yang direstui allah dan dibuka pintu-pintu hati mereka. Tidak mahu anda melibatkan sebarang nama tapi ana akan menceritakan sebagai pengajaran.

Bogam, cepatlah kau tanak pergi isma ke? (bogam is a naqib too)(isma is an acronym for ikatan pelajar islam malaysia)
Oh, aku baru balik dewan razaq ni baru habis talk. Asal korang tak pergi? hah? Oh isma boleh pergi program kms tak boleh nak datang.(Bogam is making an excuse for not coming to isma)
Lah, kau tak datang isma, kau tau tak agama, agama lagi penting.
Mereka pon belah dengan muka yang hendak makan penangan.

Even though, i am not a constantly ibadah person that always go to surau every solah period. But i know something, even if you are focusing on ibadah, you must be moderate on doing that. Do not forget on other things too. Situation above showed that these alim person that people do respect reflect that they were not showing a good example after all. They skipped the talk. They didnt know what was happening to bogam because he got lectured for their absence by the teachers. And one teacher was disappointed with short attendance. Yet, they got away with their fault with no sense of guilt.

Astaghfirullah. :|

so, Until here and no further, adios, mi amor :)

ana beransur.

1 remark/s:

atiqaaskan said...

1. guna alarm 'tdur lagi' dr andy ke?? ahahahahaha. *jap tteba emo 5 saat rndu dr andy*

2. tetiba tringat masa kutuk bogam dlm bas dulu. ahahaha. mmg IQ rendah pun. nampak sgt sbb makan cengkerik. woppsyyyy
*suruh bogam baca ni* ;p

3. nice post kamal! :)