Monday, May 11, 2009

Al Farazel

Buat nama nya di tajuk itu, jangan teruja terlebih2. Kerana anda adalah beruang.

So, saya mula berfikir tentang masa depan diri ini kerana satu hari bermuhasabah diri memberi manfaat kepada diriku. Saya ditawarkan ke Universiti Malaya bukanlah di Universiti Malawi seperti yang digemburkan sesetengah pihak ke jurusan Asasi Sains Hayat. Orang ramai berkata orang hebat-hebat sahaja pergi ke UM. Sehingga sekarang saya masih tidak mengerti sama ada itu pujian ataupun pangkahan. Okay tidak mengapa, jadi hari ini saya mendapat surat dari UM dan setelah berfikir panjang dan panjang dan panjang. Saya membuat keputusan untuk masuk ke sana dan terus mengisi borang2 tersebut kerana takut dimarahi oleh ibu bapa yang suka marah tidak bertempat.

Setelah bermain futsal pada hari semalamnya bersama-sama rakan alam shah, saya mendapat tahu yang betik aka naldow! dan apel alfarazel akan menyertai saya di Kediaman 12 UM. Jadi saya berfikir mungkin ini berkat dan rahmat. Namun, Allah tidak akan memberi rezeki begitu sahaja kepada diriku kerana Nik Izany jugak akan menyertai ke UM untuk pengajian yang sama sperti diriku. OH, ku berharap dapat bersabar dengan kehadiran dia disana.

Aku berbual bersama-sama apel alfarazel di YM dan kami tidak sangka pakatan beruang2 akan dapat bersama di bumi UM.

kamall azizs (5/11/2009 10:57:34 PM): weh beruang
Muhammad Ikram Ab.Rahman (5/11/2009 10:57:40 PM): pe?
kamall azizs (5/11/2009 10:57:45 PM): haha
kamall azizs (5/11/2009 10:57:46 PM): ngaku
Muhammad Ikram Ab.Rahman (5/11/2009 10:57:52 PM): haha.
Muhammad Ikram Ab.Rahman (5/11/2009 10:57:59 PM): ko beruang gak..
kamall azizs (5/11/2009 10:58:04 PM): ko nik
Muhammad Ikram Ab.Rahman (5/11/2009 10:58:05 PM): haha..
kamall azizs (5/11/2009 10:58:08 PM): brother bear
kamall azizs (5/11/2009 10:58:12 PM): aku beruang ape lak
Muhammad Ikram Ab.Rahman (5/11/2009 10:58:17 PM): persatuan beruang beruang bersatu..
Muhammad Ikram Ab.Rahman (5/11/2009 10:58:23 PM): polar bear..
kamall azizs (5/11/2009 10:58:28 PM): ko ape ?
Muhammad Ikram Ab.Rahman (5/11/2009 11:00:00 PM): aku panda..
kamall azizs (5/11/2009 11:00:04 PM): haha
Muhammad Ikram Ab.Rahman (5/11/2009 11:00:04 PM): nik sunbear..
kamall azizs (5/11/2009 11:00:14 PM): sial
kamall azizs (5/11/2009 11:00:16 PM): haha
kamall azizs (5/11/2009 11:00:21 PM): aku gtau die kang
kamall azizs (5/11/2009 11:00:23 PM): cuak ko
kamall azizs (5/11/2009 11:00:26 PM): kene cakar
Muhammad Ikram Ab.Rahman (5/11/2009 11:00:31 PM): haha.
Muhammad Ikram Ab.Rahman (5/11/2009 11:00:39 PM): weyh..aku adde kuku gak..
Muhammad Ikram Ab.Rahman (5/11/2009 11:01:04 PM): tapi nasib baek aku herbivor..
Muhammad Ikram Ab.Rahman (5/11/2009 11:01:17 PM): korg ar omnivor kowt..
kamall azizs (5/11/2009 11:01:34 PM): hotakko
kamall azizs (5/11/2009 11:01:37 PM): ko makan semut
kamall azizs (5/11/2009 11:01:44 PM): sngal x tentu pasal

haha, akupun tidak sangka aku terjoin dalam pakatan beruang-beruang zaaba nih. Jadi, betullah kata orang ada hikmahnya tidak dapat tawaran biasiswa dimana2. Haha. Telah ku lawati UM asasi disana. Yang paling ku gemari ialah terdapat pusat renang disana yang berdekatan dengan kediaman ku. Haha. Indah. Syukur Alhamdulilah.

Jadi pada mulanya saya tidak menyangka apel alfarazel akan masuk ke sana kerana perbualan beliau yang amat keling dan sukar difahami.

kamall azizs (5/11/2009 10:47:03 PM): alfarazel
kamall azizs (5/11/2009 10:47:07 PM): weh UM kan
Muhammad Ikram Ab.Rahman (5/11/2009 10:47:11 PM): hahah..
Muhammad Ikram Ab.Rahman (5/11/2009 10:47:20 PM): x ar..
kamall azizs (5/11/2009 10:47:26 PM): habis?
Muhammad Ikram Ab.Rahman (5/11/2009 10:47:57 PM): limkokwing..
Muhammad Ikram Ab.Rahman (5/11/2009 10:48:02 PM): modelling..
kamall azizs (5/11/2009 10:48:30 PM): bapok gemok
kamall azizs (5/11/2009 10:49:36 PM): muka ko nak attitude skit
Muhammad Ikram Ab.Rahman (5/11/2009 10:49:45 PM): la~
Muhammad Ikram Ab.Rahman (5/11/2009 10:49:49 PM): xcaye la..
Muhammad Ikram Ab.Rahman (5/11/2009 10:50:43 PM): siap dpt scholar lagi..
Muhammad Ikram Ab.Rahman (5/11/2009 10:51:05 PM): biasiswa limkokguen..
kamall azizs (5/11/2009 10:51:17 PM): aku igt limgohtong
Muhammad Ikram Ab.Rahman (5/11/2009 10:51:17 PM): adik limkkokwing..
kamall azizs (5/11/2009 10:51:23 PM): blaja kat genting
Muhammad Ikram Ab.Rahman (5/11/2009 10:51:24 PM): hahah..
Muhammad Ikram Ab.Rahman (5/11/2009 10:51:35 PM): curse pe?
Muhammad Ikram Ab.Rahman (5/11/2009 10:51:52 PM): pngurusna perjudian ek?
kamall azizs (5/11/2009 10:53:06 PM): hah
kamall azizs (5/11/2009 10:53:08 PM): anak haram
kamall azizs (5/11/2009 10:53:16 PM): pengurusan cable car dan tiket dahlah
Muhammad Ikram Ab.Rahman (5/11/2009 10:53:31 PM): haha..

Pada mulanya ku menyangka juga dia akan kesana. Tetapi baru ku sedari Apel hanyalah apel dan akan sentiasa apel. Lawaks sungguh. Kami bertaip-taipan sambil berbicara tentang nik izany. Apa yang harus dilakukan. Langkah2 berjaga2. dan pelbagai lagi.

Muhammad Ikram Ab.Rahman (5/11/2009 11:02:47 PM): oww..
Muhammad Ikram Ab.Rahman (5/11/2009 11:03:32 PM): weyh.. ko da dapat surat?
kamall azizs (5/11/2009 11:03:36 PM): dah
kamall azizs (5/11/2009 11:03:39 PM): ko?
Muhammad Ikram Ab.Rahman (5/11/2009 11:03:41 PM): asal nik x dapat..
Muhammad Ikram Ab.Rahman (5/11/2009 11:03:48 PM): die kn duduk ngan ko.
kamall azizs (5/11/2009 11:03:52 PM): bngok die xtekan yes kat website
kamall azizs (5/11/2009 11:03:55 PM): hah
Muhammad Ikram Ab.Rahman (5/11/2009 11:03:58 PM): aku dah..
kamall azizs (5/11/2009 11:03:58 PM): duduk ape?
Muhammad Ikram Ab.Rahman (5/11/2009 11:04:10 PM): die kan tinggal ngan ko..
kamall azizs (5/11/2009 11:04:15 PM): mana ada
Muhammad Ikram Ab.Rahman (5/11/2009 11:04:16 PM): asal dapat lambat plak..
kamall azizs (5/11/2009 11:04:20 PM): ntah dia
Muhammad Ikram Ab.Rahman (5/11/2009 11:04:22 PM): hehe..
kamall azizs (5/11/2009 11:04:29 PM): UM cam nk tapis last minit
kamall azizs (5/11/2009 11:04:30 PM): kot
kamall azizs (5/11/2009 11:04:36 PM): die second intake
kamall azizs (5/11/2009 11:04:39 PM): ahahahah
Muhammad Ikram Ab.Rahman (5/11/2009 11:04:45 PM): haha..

So, diakhir perbualan apel alfarazel memberi tahuku yang dia akan test JPJ pada besok harinya. Semoga die berjaya. Aminn......

Muhammad Ikram Ab.Rahman: weyh..
Muhammad Ikram Ab.Rahman: aku nk tido.
Muhammad Ikram Ab.Rahman: esok ade jpj..
Muhammad Ikram Ab.Rahman: doakan aku..
kamall azizs: amin
kamall azizs: ko berjaya
kamall azizs: buat cam fat and fuirous skit
Muhammad Ikram Ab.Rahman: haha..
kamall azizs: kompem lulus
Muhammad Ikram Ab.Rahman: bley ak drift..
kamall azizs: tunjuk star
Muhammad Ikram Ab.Rahman: haha..
kamall azizs: die kasi ko lesen lori nnt
Muhammad Ikram Ab.Rahman: hahah..
Muhammad Ikram Ab.Rahman: jgn bagi lesen bawak kete kabel sudah.,.
Muhammad Ikram Ab.Rahman: ok la sahabat..
Muhammad Ikram Ab.Rahman: assamualaikum..
kamall azizs: okis beruang
kamall azizs: waalaikumsalam
Muhammad Ikram Ab.Rahman: haha..


Jadi, kepada sesiapa yang bakal ke UM. Berhati-hati dengan kelibat beruang-beruang di sana.
Selamat tinggal~ arigatou toucehtouceh!

6 remark/s:

Ancelotfi said...

UM = university of Manchester

awe said...

kenapa aku mendapati bahasa2 mu sgtlah skema wahai kamal..

muahaha
skema gile dow

DuranBurke said...

OH, memperkayakan bahasa melayu baku

boikot ppsmi

tiba2 je lol

bogattjeff@yahoo.com said...

walaupun terdapat kolam renang berdekatan, adakah saudara tahu berenang? atau entri saudara sekadar momokan?

moyitudzikri said...

bailaweh!
pnjang gila!
penat nk baca, bagus kita berjirann,
aku uia, sng2 dtglah lawat.. ;)

Anonymous said...

wah.. cant wait to see these bears,hehe